Piškotki

Da bi vam lahko nudili popolno uporabniško izkušnjo, uporabljamo "piškotke" (cookies).
Z nadaljnjo uporabo našega portala se strinjate z uporabo piškotkov.

Citroen C5, Peugeot 508, Renault Laguna

Karavani za sladokusce

Karavani za sladokusce

Požrejo veliko prtljage, a malo goriva: trije francoski karavani so sladka alternativa drugim v tem razredu. Kateri bo avtomobilskim gurmanom nudil največ?

11.05.2012, Božo Lalič | Foto: Auto Bild

Oh, ne, spet ta passat! Na cesti ga vidimo vsak dan, vsi ga obožujejo in hvalijo. Dajmo passata zaenkrat na stran in poglejmo, kaj še imamo na razpolago, če ste slučajno eden tistih, ki nemških avtomobilov pač ne mara.

 

Avtomobilski gurmani namreč velikokrat posežejo raje po francoskih kot po nemških avtomobilih. Na francoskih tleh je na voljo več zelo okusno oblikovanih karavanov, ki bi prav tako morali zadovoljiti vsa naša pričakovanja. Poleg lagune grandtour in C5 tourer najdemo tudi peugeota 508, in sicer v različici SW. Mnogo mimoidočih je nad novim karavanom navdušenih in tega tudi ne skrivajo. Glavno vprašanje pa je, ali njegova praktičnost sovpada z njegovo lepoto.

Voila! Več prostora, kot ga je v teh karavanih, bomo le težko dobili. Največji prtljažnik ima v teoriji peugeot. Vanj je ob dvignjenih naslonih zadnje klopi mogoče pospraviti 560 litrov prtljage, ob podrtih pa 1.598. V teoriji. Sestrska izdaja AUTO PLUS je izmerila to trditev proizvajalca. Prtljažnike so polnili s kroglicami iz stiropora in ugotovili, da so lahko v 508 naložili 510 litrov kroglic (50 litrov manj!), v C5 538 litrov (namesto 533) in v laguno 524 litrov (namesto 508). Peugeot je očitno ubral drugačno logiko.

 

Citroën navdušuje z nizkim nakladalnim robom, a naj vas presenetimo – laguna zmore še več. Hrbtu prijazno višino nakladalnega roba 56 centimetrov bodo spoštovali vsi, ki so imeli kdajkoli bolečine v tem predelu telesa. Poleg tega pa dobimo vodoravno površino, ko podremo naslone zadnjih sedežev. Tega ne znata niti 508 niti C5. Slednjemu manjka tudi daljinsko podiranje naslonov. Sedalne površine se morajo v C5 sprva potegniti naprej.

 

Kakovost in prezentacija, oboje mora biti pravo. Kot ob obisku drage restavracije, ko nam pred nos potisnejo meni. Nobeden izmed kandidatov nima večjih problemov, le lepotne napake. Grandtour tako v katalogu dodatne opreme ne nudi električnega dviga prtljažnih vrat, ki je pri citroënu celo serijski, v peugeotu pa je to funkcijo potrebno doplačati. Sedeži v laguni bi lahko vozniku nudili tudi več stranske opore.

 

Kljub odlični opremljenosti pa je v C5 potrebno doplačati tudi navigacijski sistem. V 508 so moteči široki D-stebrički, prav tako kot tudi nasloni za glavo, ki jih ni mogoče pogrezniti do konca. Zaradi teh dveh napak je občutek zračnosti manjši, kot bi lahko bil.

 

Sicer so vsi trije kandidati jasno priporočilo. Vsaj dokler so ceste ravne in gladke. Predvsem laguna in 508 sta na slabših cestah nekoliko bolj surova, kot je citroën.

 

Pri počasni vožnji preko neravnin, lukenj in prečnih fug se tako renault kot peugeot obnašata nekoliko neharmonično in pretresata potnike. Ostrino bi morali rešiti še posebej pri peugeotu, ki ima v različici GT celo ločen premnik.

 

Kako vzljubiti vzmetenje velikega karavana, nam predstavlja otrok koncerna PSA Citroën. Hidropnevmatično vzmetenje navdušuje z udobjem, ki ga nudi – C5 ne blaži, temveč plava med vožnjo in v vozniku vzbuja občutek vožnje po oblakih.

 

Za samosvojim volanom s nepremičnim osrednjim delom bo voznik hitro dobil občutek, da ima pod kontrolo ogromno vozilo in ne le karavana. In tudi tega se v tem avtomobilu skriva veliko.

 

Za začetek le pokušina, potem pa naenkrat v akcijo – na tak način delujejo vsi močni dizelski motorji naših kandidatov. V C5 in 508 klenka identičen 2,2-litrski motor, ki mu k moči pomagata tudi dve turbinski puhali in ki svojih 150 kilovatov prenaša na prednjo os preko 6-stopenjskega avtomatskega menjalnika.

 

Nič čudnega torej, da sta enako hitra in da porabita podobno količino goriva – dobrih sedem litrov. Še varčnejši – a tudi manj ognjevit – je renault.

 

V prvih metrih je celo bolj živahen. Iz dvolitrske delovne prostornine in s pomočjo turbinskega puhala renaultov motor proizvede 127 kilovatov moči.

 

Kljub primanjkljaju pa premaguje hitra potovanja skoraj enako sproščeno kot konkurenta. Žal je Renault popolnoma zgrešil pri volanu lagune. Ta namreč pri hitrih manevrih otrdi, tako da vozilo včasih noče v želeno smer. Stran s tem, tole bodo morali popraviti.

 

Kdor ima rad pikantno vožnjo, bo kupil peugeota. Ta je na področju vozne dinamike daleč pred konkurentoma. C5 se skozi ovinke več nagiba, kar športnemu tipu voznika ne bo všeč.

 

Prestižna restavracija zahteva svoje. Res je, da renault v različici Bose & Design stane »le« 28.990 evrov, a bo z opremo, podobno drugima konkurentoma, precej dražji. 508 SW GT stane z osnovno opremo 33.800 evrov, C5 pa 39.650. Renault dobiva točke tudi zaradi nižjih ostalih stroškov in boljše garancije. Več moči, več prostora, več praktične vrednosti – nekako tako bi lahko zaključili debato o prednosti citroëna in peugeota. Na koncu moramo še omeniti, da ima 508 ogromno varnostne in dodatne opreme, ki zvišuje udobje. Zmagovalec je torej jasen. 

 

 

PODATKI O AVTOMOBILU

CITROËN

PEUGEOT

RENAULT

Motor

4-valjni, biturbo, spredaj prečno

4-valjni, biturbo, spredaj prečno

4-valjni, turbo, spredaj prečno

Ventili/odmične gredi

4 na valj/2

4 na valj/2

4 na valj/2

Prenos odmične gredi

Zobati jermen

Zobati jermen

Veriga

Delovna prostornina

2179 cm³

2179 cm³

1995 cm³

kW (KM) pri min-1

150 (204)/4.000

150 (204)/3.500

127 (173)/4.000

Nm pri min-1

440/1.900

450/2.000

360/2.000

Največja hitrost

225 km/h

232 km/h

215 km/h

Menjalnik

6-stopenjski, avtomatski

6-stopenjski, avtomatski

6-stopenjski, avtomatski

Pogon

Na prednja kolesa

Na prednja kolesa

Na prednja kolesa

Zavore spredaj/zadaj

Kolutne/kolutne

Kolutne/kolutne

Kolutne/kolutne

Gume na preizkusnem vozilu

245/45 R18 W

235/45 R18 W

225/45 R18 W

Platišča

8 x 18“

7,5 x 18“

7,5 x 18“

Izpust CO2

159 g/km

154 g/km

159 g/km

Poraba goriva

8,2/4,9/6,1 l

8,1/4,7/5,9 l

7,9/5,1/6,1 l

Posoda za gorivo/vrsta goriva

71 l/dizel

72 l/dizel

66 l/dizel

Hrup

72 dB (A)

74 dB (A)

72 dB (A)

Prikolica (zavirana/nezavirana)

1.890/750 kg

1.900/750 kg

1.500/650 kg

Prtljažnik

533–1.490 l

560–1.598 l

508–1.593 l

 

STROŠKI/JAMSTVO

CITROËN

PEUGEOT

RENAULT

Norma o izpušnih plinih

Euro 5

Euro 5

Euro 5

Cestnina/zavarovanje na leto*

107,75/1.004,00 EUR

107,75/1.004,00 EUR

107,75/656,00 EUR

Servisni intervali

30.000 km/2 leti

30.000 km/2 leti

30.000 km/2 leti

Splošno jamstvo/omejitev km

2 leti/brez

2 leti/brez

3 leta/150.000 km

Jamstvo na prerjavenje

12 let

12 let

12 let

Mobilno jamstvo

Neomejeno

Neomejeno

Neomejeno

 

MERITVE

CITROËN

PEUGEOT

RENAULT

Pospeški 0–50 km/h

3,2 s

3,1 s

3,3 s

0–100 km/h

8,7 s

8,7 s

9,5 s

0–130 km/h

13,9 s

13,8 s

15,5 s

Vmesni pospeški 60–100 km/h

4,7 s

4,7 s

5,4 s

80–120 km/h

5,8 s

5,8 s

6,6 s

Teža praznega/obremenitev

1.838/529 kg

1.768/512 kg

1.686/421 kg

Razdelitev teže spredaj/zadaj

63/37 %

62/38 %

63/37 %

Obračalni krog levo/desno

12,4/12,2 m

12,5/12,6 m

11,3/11,5 m

Zavorna pot od 100 km/h (hladne)

36,2 m

35,6 m

36,6 m

Zavorna pot od 100 km/h (vroče)

36,3 m

34,7 m

35,8 m

Hrup v notranjosti 50 km/h

57 dB (A)

57 dB (A)

58 dB (A)

100 km/h

64 dB (A)

63 dB (A)

65 dB (A)

130 km/h

69 dB (A)

69 dB (A)

69 dB (A)

Poraba goriva na testu – CO2 v izpuhu

7,2 l D – 191 g/km

7,0 l D – 185 g/km

6,8 l D – 181 g/km

Doseg

980 km

1.030 km

970 km

 

CENE/OPREMA

CITROËN

PEUGEOT

RENAULT

Model

C5 Tourer Exclusive HDi 200 BVA6

508 SW GT 2.2 HDi FAP Avtomatik

Laguna Bose & Design dCi 175 BVA

Avtomatski menjalnik

S

S

S

Klimatska naprava/avtomatska

-/S

-/S

-/S

Radio/MP3 podpora

S/S

S/S

S/S

ESP

S

S

S

Kovinska barva

520,00 EUR

500,00 EUR

590,00 EUR

CENA

39.650,00 EUR

33.800,00 EUR

28.990,00 EUR

Komentarji

Za komentiranje se moraš prijaviti.
AUTO BILD Slovenija - junij 2017

AUTO BILD Slovenija - junij 2017

V junijski številki AUTO BILD Slovenija preberite!



RSS In Twitter Facebook

© 2011 Salomon d.o.o.

Vse pravice pridržane

¸