Piškotki

Da bi vam lahko nudili popolno uporabniško izkušnjo, uporabljamo "piškotke" (cookies).
Z nadaljnjo uporabo našega portala se strinjate z uporabo piškotkov.

Ford Shelby GT 500, Dodge Challenger SRT8, Chevrolet Camaro SS

Podli fantje

Podli fantje

Bad boys, kakšen pritisk! Namrščeni žarometi in greha vreden zvok motorja V8, ki odmeva po celem mestu. Trije hudičevo glasni avtomobili z ramo ob rami.

17.05.2012, Božo Lalič | Foto: Auto Bild

Objavljeno v Auto Bild Slovenija 60, str. 76-79.

 

Kako jezen pogled! Prav besen. Če stopimo pred vozilo in se zazremo v te žaromete, naenkrat zapademo v hipnotično stanje, kot bi ne bili sami gospodarji svojega telesa in duha. Le sedli bi radi za volan in zagnali motor. K sreči mimoidoči na ulici, kjer smo vozila fotografirali, niso gledali direktno v oči. Jasno, to je znak izzivanja. Le nekaj otrok se ni moglo zadržati: »Očka, to je avto iz Transformerjev!« Film, v katerem se vedno vse spreminja. Celo stari camaro – iz legendarnega v novega.

»Noro, pravi shelby,« je zavreščal kuhar skozi zadnja vrata. »Koliko pa je končna hitrost?« Prav natančno nam Dany Hoffman ni znal povedati. Najmanj 270 km/h, morda celo 300. »Pri 250 km/h postane nekako plavajoč,« pravi direktor Auto Magnus. To je največji uvoznik ameriških avtomobilov za evropski trg. Med drugim uvaža tudi strahovito močne in glasne t. i. muscle cars, kot so na primer shelby GT 500, challenger SRT8 in camaro SS.

Takšni avtomobili so v resnici glasen opomin na čase, ko je bilo nesmiselno veliko moči enostavno kul. Takšna logika že dolgo ni več politično korektna – a je še vedno funkcionalna.

Tovrstni avtomobili vedno najdejo svoje oboževalce. Med njimi najdemo tudi starejše generacije, ki si takšen avtomobil končno lahko tudi kupijo.

»Rad imam porscheje,« pravi Hoffman. Zatem pokaže na tri pokrove motorjev, pod katerimi je skupna moč skoraj 1.600 konjev. »Ampak to,« pravi, »to so avtomobili za moške.«

Avtomobili? To so elektrarne na kolesih! Razmerje med ceno in močjo nikoli ni bila cenejše. Za 100 evrov dobimo eno ameriško konjsko moč. Če bi porsche hotel takšno razmerje, bi 911 stal le 38.000 evrov.

Porsche tega pač ne zmore. Američani lahko. Seveda je res, da ne čarajo. Upajo pa 404 kilovate postaviti na togo premo.

Camaro SS je bolj civilen. Podvozje je našim cestam primernejše, pod pokrovom motorja pa najdemo 318 kilovatov. Prešibak? Ni problema. Kompresor podjetja Edelbrock doda 147 kilovatov moči. Skupaj z dodatno obdelanim podvozjem, 22-palčnimi platišči in velikimi zavorami bo to moč mogoče tudi obrzdati. Dodatna zabava stane dobrih 30.000 evrov, kar je dve tretjini cene osnovnega camara SS.

V vsakem primeru je sveta trojica izjemno hitra. Obvladajo pa še nekaj: nastop.

Strahopetne voznike bo takšen avto požrl, vsi sistemi za stabilnost vozila in proti zdrsu tukaj ne pomagajo kaj prida. Kdor hoče shelbyja in njegovo družbo, mora ljubiti glasne motorje in krepko nabijanje zvočne kulise. Všeč mu morajo biti hitrost in burnoute.

Seveda moramo za pretikanje med prestavami poskrbeti sam. Le challenger prestavljanje prepusti 5-stopenjskemu avtomatskemu menjalniku.

Moč pa seveda ni vse. Tudi evropski inženirji namreč konstruirajo motorje, ki proizvedejo ogromno količino moči. Kljub vsemu pa je na teh američanih nekaj posebnega, česar naši avtomobili nimajo.

Shelby, challenger in camaro obožujejo vsako neumnost. Komaj čakajo na spontan pritisk na pedal za dodajanje goriva. »Pojdite k vragu,« se je za nami jezil nek romar na ulici, ki so ga zmotili glasni američani. Popolnoma upravičeno.

 

 

TEHNIČNI PODATKI

Ford Shelby GT 500

V8, kompresor, spredaj vzdolžno * 4 ventili na valj * dve zgoraj ležeči odmični gredi na vrsto valjev, veriga * delovna prostornina 5409 cm3 * moč 410 kW (558 KM) pri 6.200 vrt./min * navor 692 Nm pri 4.250 vrt./min * pogon na zadnja kolesa * 6-stopenjski ročni menjalnik * pnevmatike 255/40 ZR 19 spredaj, 285/35 ZR 19 zadaj * D/Š/V 4.780/1.880/1.410 mm * rezervoar za gorivo 61 litrov * 0–100 km/h 5,0 s, končna hitrost 270 km/h * poraba (ameriška meritev po EPA) 13,7 l super/100 km * CO2 445 g/km

Cena: 58.050,00 EUR

 

TEHNIČNI PODATKI

Dodge Challenger SRT8 (2010)

V8, kompresor, spredaj vzdolžno * 4 ventili na valj * centralna odmična gred, veriga * delovna prostornina 6059 cm3* moč 317 kW (431 KM) pri 6.200 vrt./min * navor 569 Nm pri 4.800 vrt./min * pogon na zadnja kolesa * 5-stopenjski avtomatski menjalnik * pnevmatike 245/45 ZR 20 * D/Š/V 5.025/1.925/1.450 mm * rezervoar za gorivo 72 litrov * 0–100 km/h 4,9 s, končna hitrost 270 km/h * poraba (EPA) 15,4 l super/100 km * CO2 371 g/km

Cena: 43.760,00 EUR

 

 

TEHNIČNI PODATKI

Chevrolet Camaro SS (serijsko)

V8, spredaj vzdolžno * 2 ventila na valj * centralna odmična gred, veriga * delovna prostornina 6162 cm3 * moč 318 kW (432 KM) pri 5.900 vrt./min * navor 569 Nm pri 4.600 vrt./min * pogon na zadnja kolesa * 6-stopenjski ročni menjalnik * pnevmatike 245/45 ZR 20 spredaj, 275/40 ZR 20 zadaj * D/Š/V 4.835/1.920/1.375 mm * rezervoar za gorivo 72 litrov * 0–100 km/h 4,5 s, končna hitrost 250 km/h * poraba (EPA) 13,7 l super/100 km * CO2 342 g/km

Cena: 44.300,00 EUR

Cene veljajo za testna vozila; uvozna cena brez dajatev.

Komentarji

Za komentiranje se moraš prijaviti.
AUTO BILD Slovenija - julij 2017

AUTO BILD Slovenija - julij 2017

V julijski številki preberite!



RSS In Twitter Facebook

© 2011 Salomon d.o.o.

Vse pravice pridržane

¸