Piškotki

Da bi vam lahko nudili popolno uporabniško izkušnjo, uporabljamo "piškotke" (cookies).
Z nadaljnjo uporabo našega portala se strinjate z uporabo piškotkov.

Ssangyong korando

Korejec odet v italijanska oblačila

Korejec odet v italijanska oblačila

Kar sta Kia in Hyundai pri kompaktnih vozilih, želi biti Ssangyong pri terenskih.

26.10.2012, Gorazd Mavretič | Foto: Nikola Miljkovič

Ssangyong je prvi korando izdelal leta 1983, in sicer v sodelovanju z ameriškim Jeepom. Ni potrebno poudarjati, da je bil kopija ameriškega veterana. V drugi in tretji generaciji je dodal nekaj južnokorejskega pridiha, vendar avto, ki je prvič zapeljal na ceste leta 1996 in bil nekoliko prenovljen leta 2004, ni naletel na širši interes kupcev. Vsaj na našem trgu ne, kjer so poleg koranda ponujali še musso, rexton in action. Ssangyongi niso veljali za ravno lepe avtomobile, ravno nasprotno. Kar nekaj priznanj za najgrši avto so si pripeli. Zato je bilo potrebno narediti korak naprej. Vzor novega dizajna je postala četrta generacija koranda, ki so jo predstavili leta 2010, oblikoval pa jo je gospod, ki ve, kako se tem stvarem streže, Italijan Fabrizio Giugiaro. Avto je tudi prvi izdelek po tem, ko je Ssangyong prevzela Mahindra Motors.

 

Korando je nekoliko manjši od sorodnikov kie sportagea in hyundaia iX35. Ima pa eno prednost. Za ceno dvokolesno gnanih sorodnikov dobite avto s stalnim štirikolesnim pogonom. To pa bi lahko bila prednost, ki jo mora novinec, vsaj na slovenskem trgu še potrditi.

 

Zunanjost je povsem nova in tokrat lahko rečemo všečna. Velika zamrežena prednja maska odkriva športno dušo. Prednji del je napihnjen in deluje zelo odločno z dvema velikima žarometoma in s pravokotno oblikovanima meglenkama. Veliko je kroma, tako spredaj na kljukah kot na zadku, ki nam je bil še posebej všeč. Prikupna "ritka" za avto, ki si želi tudi še kaj drugega kot samo asfaltirane ceste. V stranskih vzvratnih ogledalih sta vgrajena tudi smernika. Vse v skladu z novodobnim modernim oblikovanjem. Pnevmatike so nasajene na lična lita platišča. Zunanjost je res zadetek v polno. Poleg všečnega izgleda daje še občutek moči in varnosti, tudi zaradi višine.

 

Drugi izziv za Italdesign je bilo oblikovanje notranjosti. Morda tu niso imeli enako srečne roke kot pri zunanjosti. Dolgočasnost sicer zelo spretno razbija pas v barvi aluminija in obliki črke Y. Za popoln izgled pa bi si želeli grafično in oblikovno lepši radijski sprejemnik, grafiko ure in digitalnega prikazovalnika znotraj prostora, kjer se nahajata velika analogna merilnika vrtljajev in hitrosti. Osvetlitev je tudi v korandu tako kot v mnogih korejcih in japoncih oranžna in zato ne preveč prepričljiva. Klimatsko napravo boste upravljali s pomočjo treh velikih okroglih gumbov, ki so nam bili tudi stilsko zelo všeč. Notranjost je drugače zelo plastična, a smo med vožnjo dobili občutek, da je na precej visokem kvalitetnem nivoju. Obloge vrat so ravno tako iz plastike (razen ročaja, ki je v usnju) in zdele so se nam nekoliko pretanke. Včasih si voznik zaželi nasloniti levi komolec na rob ob spodnjem delu stranskega stekla. No, v korandu to ne bo šlo. Navkljub temu pa je izolacija odlična. V notranjost ne prihajata niti trušč motorja niti trušč izpod koles, za kar moramo proizvajalcu izreči vso pohvalo. Dobro opravljeno! Sedeži so bolj trdi kot mehki, a veliki. Ne pa toliko udobni, kot bi si vendarle želeli za bolj mestni kot gozdni terenec. Sedi se visoko, kar omogoča zelo dober pogled na cesto. Prostora je ogromno in pet oseb bo imelo dovolj prostora za glave in noge. Tudi to je ena od prednosti novega koranda pred tekmeci. Za osvetlitev notranjosti poskrbijo tri stropne luči, za drobnarije in vrečke pa veliko predalčkov, odprtin in kljukic – tudi na hrbtišču prednjih sedežev. Volan in prestavna ročica sta mehka, volan mogoče celo premehak (hitra vožnja). Tudi nežne ročice bodo velikana brez težav upravljale.

 

Oprema je bogata, tako varnostna kot tista, ki skrbi za razvajanje. Naj naštejemo le nekaj: čelni varnostni blazini z dvostopenjskim aktiviranjem za voznika in sopotnika, stranski zračni blazini in zavesi, sistem proti blokiranju koles ABS z elektronsko porazdelitvijo zavorne sile EBD, ESP – elektronski nadzor stabilnosti vozila, ARP – sistem proti prevračanju vozila (Anti Rollover Protection), BAS – sistem za pomoč pri zaviranju v sili (Brake Assist System), HAS – sistem za pomoč pri speljevanju v klancu (Hill Assist System), bočne ojačitve v vratih, trije tritočkovni varnostni pasovi na zadnjih sedežih, vzglavniki spredaj (dva) in zadaj (trije) nastavljivi po višini, prednji meglenki, zadnja meglenka, elektronska blokada motorja proti kraji (imobilizator), samodejno odklepanje vrat v primeru trka, samodejna klimatska naprava s protiprašnim filtrom, servovolan, električni pomik stekel, usnjen volanski obroč in usnjena prestavna ročica, centralno zaklepanje z daljinskim upravljanjem, potovalni računalnik, 2-dinski radio s CD/MP3-predvajalnikom, z USB-priključkom in z bluetooth prostoročno povezavo ter s šestimi zvočniki, upravljanje avdio naprave na volanu, tempomat, parkirni senzorji (zadaj), električno ogrevana prednja sedeža, električno ogrevano prednje vetrobransko steklo, po višini in globini nastavljiv voznikov sedež z ledveno podporo, vstopne luči v prednjih vratih, zadnja klop deljiva v razmerju 60:40 in še bi lahko naštevali. Vse torej, kar voznik in potniki potrebujejo za udobno vožnjo.

 

Ssangyong je naredil korak naprej in zagotovo povzročil nekaj panike pri konkurenci. V osnovi hvalimo tudi upravljanje vozila, predvsem mehkobo volana in prestavne ročice. Čeprav je velik in relativno težak, ga bodo z lahkoto upravljale tudi nežne ročice. Da pa bi postal zmagovalec, bodo pri proizvajalcu morali razmisliti o motorju. Pod motornim pokrovom se nahaja dvolitrski dizel moči 129 kW, ki pa tono in šesto kilogramov težkemu vozilu ni najbolj dorasel. Na koncu bi se lahko sprijaznili z dejstvom, da ni športnik in da tudi končna hitrost povsem zadostuje za slovenske ceste. Ne more pa nas zadovoljiti poraba goriva; na našem testu je kljub šeststopenjskemu menjalniku znašala 9,1 litra na 100 km/h. Za izboljšanje pa nam ni pomagal niti ECO-indikator. Avto smo vendarle vozili po urbanih cestah, več po hitrih kot mestnih, in je zato poraba vsaj po naši oceni previsoka. S stalnim 4-kolesnim pogonom AWD (All-Wheel Drive), ki je bil zelo učinkovit pri speljevanju v strm makadamski klanec, bi se lahko zapeljali tudi po brezpotjih in tam bi bila poraba še bistveno višja. Vsekakor motor ostaja izziv za prihodnost. Ssangyong korando je osvežitev na slovenskem trgu. Tudi s ceno je prepričljiv, še posebej če izkoristite trenutno akcijsko ponudbo. Če niste ravno pozoren estet, vas bo avto v celoti zadovoljil.

SSANGYONG KORANDO  
Mere

4.410/1.830/1.675 mm

Medosna razdalja 2.650 mm
Motor 1.998 cm3
Menjalnik

6-stopenjski, ročni

Moč 129 kW (175 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor 360 Nm pri 2.000 vrt./min
Poraba/CO2 6,3/7,5/9,6 l*/199 g/km
Končna hitrost 179 km/h
Pospešek 0–100 km/h 10,0 s
Prtljažnik 404–738 l
Cena 
25.990 €/20.000 € (osnovni/testni-akcijska ponudba)

*izvenmestna/kombinirana/mestna


Komentarji

Za komentiranje se moraš prijaviti.
AUTO BILD Slovenija - julij 2017

AUTO BILD Slovenija - julij 2017

V julijski številki preberite!



RSS In Twitter Facebook

© 2011 Salomon d.o.o.

Vse pravice pridržane

¸