Piškotki

Da bi vam lahko nudili popolno uporabniško izkušnjo, uporabljamo "piškotke" (cookies).
Z nadaljnjo uporabo našega portala se strinjate z uporabo piškotkov.

Dacia duster 2013

Čez drn in strn

Čez drn in strn

Zaradi svoje drugačnosti v Renaultovi garaži nima prave konkurence, za Dacio pa je pravi prodajni hit.

25.02.2014, Gorazd Mavretič | Foto: Nikola Miljković

V vročih poletnih dneh smo dobili ponudbo za nekajdnevni preizkus dusterja z Renaultovim 1,5 litrskim DCI-motorjem, s pogonom 4x4 ter paketom opreme Extreme.

Gre za zadnji uvedeni paket, ki daje dusterju še nekaj več avanturističnega duha in na cesti premami kakšen pogled več. Ko se je duster pred tremi leti pojavil na cesti, je takoj dobil nekaj simpatizerjev, pa tudi precej drugih, ki jim njegov videz ni bil všeč. Drži, da bi bil lahko tudi drugačen, a potem to ne bi bil duster. Izgubil bi odločen prednji del in zaradi izbočenih bokov tudi športnega zadnjega. Napihnjeni boki so nam bili všeč. So tako drugačni in tako posebni, da si z veseljem del njih. Ko govorimo o paketu opreme Extreme, dobi avto na bokih še posebne nalepke, ki nakazujejo pustolovsko namembnost vozila. To pa še ni vse.

 

Takoj smo opazili strešni nosilec z velikima dodatnima žarometoma (off-road luči), lahko bi rekli kar reflektorjema. Sta tako močna, da ju je kar nevarno uporabljati v naseljenih območjih, v temni noči na brezpotju pa ustvarita dan. Že samo s tem ta duster dokazuje, da ni le avto za premagovanje ovir ali vsakdanjo vožnjo, ampak avto za zabavo. Njegov videz v vozniku res požene adrenalin in vzbudi željo, da se poda na pustolovščino. Pustolovščina ima sicer svoje omejitve, ki jih narekujeta motor in pogon, a vendar je to prava igrača za odrasle. Poleg naštetega paket Extreme zunanjosti doda še prednjo okrasno masko in ohišja zunanjih ogledal v visoko sijajni črni barvi, jeklena 16-palčna platišča, dodatno zatemnjena stekla, zaščitni oblogi pod prednjim in zadnjim odbijačem, črne obrobe zadnjih luči, rdeče puščice, ki označujejo vlečno zanko in odprtine za dvigalko, ter bočne zaščitne obloge z oznakami Duster. Vizualno dodatki delujejo zelo atraktivno in povečujejo simpatičnost avtomobila. Naj omenimo, da je s tem paketom mogoče dobiti le avto v beli ali črni barvi.


Tudi notranjost prinaša nekaj posebnosti. Sedežne prevleke iz blaga krasijo beli okrasni prešivi, sedeži pa so označeni z dodanim zunanjim motivom in nazivom Duster. Del volana, obrobe zračnikov in notranje ročice so bele barve. Morda bela res ni najbolj posrečena kombinacija za bolj pustolovsko naravnano vozilo, a uspešno razbija sicer zelo monotono črno notranjost.

Duster sodi v razred nizkocenovnikov, zato v notranjosti ne pričakujete vrhunskih materialov. Okoli voznika in potnikov je zgolj črna plastika, ki se poleti tudi dobro segreva. Seveda ima ta plastika tudi dobre lastnosti, na primer lahko vzdrževanje in čiščenje. Za zaščito tal in prtljažnega prostora so namenili gumijaste preproge. To bi bilo vse, kar duster extreme loči od običajno opremljenega. Ostane le še ena malenkost. Navigacijski sistem GPS Garmin Zumo 350 LM, ki je pritrjen na armaturno ploščo. Model Extreme je nadgradnja paketa Ambiance (električni pomik prednjih stekel, centralno zaklepanje, klimatska naprava), ki ne vsebuje potovalnega računalnika. Tega vsaj delno nadomesti omenjena navigacija. Na njej je obilica podatkov, tudi za izračun povprečne porabe goriva, prevožene poti, povprečne hitrosti in seveda osnovna funkcija za načrtovanje in vodenje poti. Edina moteča stvar so vibracije, ki ekran nenehno odmikajo iz vidnega polja.


Voznikovemu delovnemu okolju ni česa očitati. Zagon motorja ne pomeni, da se bo okolje razsvetlilo kot novoletna jelka. Duster ima le najosnovnejše kontrolne luči, radijski sprejemnik s CD/MP3, bluetooth ni integriran in ni opremljen z velikim zaslonom, tudi klimatska naprava nima posebnega zaslona. Prav zaradi vsega tega je duster dostopnejši od mnogih drugih SUV-jev, a do voznika še vedno dovolj prijazen. Res, da morda sedeža ne boste mogli nastaviti v najbolj idealen položaj, da sta stikali za odpiranje prednjih stekel na sredinskem delu armaturne plošče in jih boste nekaj časa iskali na vratih, da so stikala za uravnavanje klimatske naprave, vsaj za naš okus, nekoliko prenizko.

 

Za vse to pa se avto odkupi z vožnjo. Pogon 4x4 omogoča premagovanje marsikatere ovire. Ni alpinist, a blatu, strmim gozdnim potem in snegu bo zagotovo kos. Sami smo ga preizkusili na strmi gozdni poti, prekriti s prodom. Avto smo zaustavili na sredini klanca in nato speljali. Prva prestava, pritisk na stopalko za plin. Prednja kolesa so le za delček sekunde zdrsnila, nato pa je štirikolesni pogon opravil svojo vlogo in vozilo brez težav spravil v tek. Vzmetenje je dovolj čvrsto, da se v avtu ne boste počutili kot na razburkanem morju ali pa začutili vsako neravnino ali kamen pod kolesi.


Za ugodje na urbanih cestah dodatno poskrbi Renaultov 1,5-litrski dizelski agregat. S svojimi 81 kW moči in 240 Nm navora omogoča, da je tako motoriziran duster enakopraven udeleženec v prometu. Zadovoljivi pospeški omogočajo varno vožnjo in tudi zanesljivo prehitevanje, ko je to potrebno. S končno hitrostjo 168 km/h je tudi dovolj konkurenčen. Pri hitrosti je sicer tako. Do 130 km/h, kar je tudi najvišja dovoljena hitrost na slovenskih avtocestah, je avto še dovolj tih, da boste slišali melodije iz radijskega sprejemnika ali se pogovarjali s sopotniki. Nad to hitrostjo pa se decibeli motorja, kljub šesti prestavi, občutno povišajo, pa tudi piš vetra postaja rahlo moteč. Menjalnik je kot zapisano 6-stopenjski ročni, pohvalno natančen, a z izrazito kratko prvo prestavo. To je dobrodošlo na terenu, medtem ko je na asfaltu celo bolje speljevati v drugi prestavi. Pri varnosti ni odstopanj. Duster je serijsko opremljen s sistemom ABS in sistemom za pomoč pri zaviranju v sili, čelnima varnostnima blazinama za voznika in sovoznika ter stranskimi varnostnimi blazinami za zaščito glave in prsnega koša.

 

Epilog. Duster extreme je uporaben avto ne glede na to, ali ga boste vozili po mestnih ulicah, avtocestah ali nekoliko težje dostopnih terenih. Prostornost je njegova prednost, saj se v njem dokaj udobno pelje pet oseb, za prtljago pa je na voljo 408-litrski prtljažnik. Vse skupaj pa dodatno začini paket opreme Extreme, ki igra na všečnost in zabavo. Odlično opravljeno. Osnovna cena dusterja extreme z 1,5-litrskim dizelskim agregatom in s pogonom 4x4 je bila v času testiranja 17.500 evrov. Testni je bil opremljen še z ESP sistemom (250 €) in s paketom za modularnost (deljiva zadnja klop v razmerju 1:2, voznikov sedež, volan in prednja varnostna pasova nastavljivi po višini – 310 €), kar skupaj pomeni 18.060 €.


Medtem pa je bil duster že posodobljen. Prvo direktno primerjavo z novim dusterjem objavljamo v marčevski številki Auto Bild Slovenija (št. 93). 

 

 

DACIA

DUSTER Extreme 1,5 dci 4x4

Mere (dolžina/širina/višina)

4.316/1.822/1.630 mm

Medosna razdalja

2.671 mm

Motor

1.461 cm3 dizel

Menjalnik

6-stopenjski ročni

Moč

81kW (110 KM) pri 4.000 vrt./min

Navor

240 Nm pri 1.750 vrt./min

Poraba/CO2

4,9/5,7/5,2 l/100 km*/135 g/km

Končna hitrost

168 km/h

Pospešek 0–100 km/h

12,5 s

Prtljažnik

408 l

Cena

18.060,00 EUR (testni)

*izvenmestna/mestna/kombinirana

 

Objavljeno v Auto Bild Slovenija št. 87, 10.9.2013. 

Komentarji

Za komentiranje se moraš prijaviti.
AUTO BILD Slovenija - julij 2017

AUTO BILD Slovenija - julij 2017

V julijski številki preberite!



RSS In Twitter Facebook

© 2011 Salomon d.o.o.

Vse pravice pridržane

¸