Piškotki

Da bi vam lahko nudili popolno uporabniško izkušnjo, uporabljamo "piškotke" (cookies).
Z nadaljnjo uporabo našega portala se strinjate z uporabo piškotkov.

Mitsubishi outlander

Štiri plus

Štiri plus

Mitsubishijevo sodelovanje s koncernom PSA pri modelu Outlander se je hitro končalo. Sedaj je tu spet povsem japonski outlander.

24.02.2014, Gorazd Mavretič | Foto: Nikola Miljković

Outlander nove generacije te ne pusti hladnega. Oblika je samosvoja, a zanimiva. Če smo nekoliko hudomušni, avto s strani izgleda tako, kot da bi se oblekel v obleko, ki je vsaj za številko prevelika. Neobičajno dolg nos in še daljši potniški del res vzbujata pozornost. Gre za novo oblikovalsko smer pri Mitsubishiju, s katero se želijo utrditi tudi na evropskem trgu. Priznamo, da jim je uspelo. Če bo marsikdo vihal nos nad zunanjostjo outlanderja, pa jih bo bistveno manj nad njegovo notranjostjo. Ta je veliko bolj evropska in tudi prestižnejša.

 

Pa vendar se za trenutek pomudimo še pri zunanjosti. Čeprav je prednji del dolg, je njegov začetek oblikovan v smeri večje aerodinamike. Odbijač in luči se lepo zlijejo z blatnikoma in s pokrovom motorja. Velika odprtina za dovod zraka deluje odločno in daje avtomobilu pridih neomajnosti in moči. Zadek izpolnjujejo velika vrata prtljažnika in odbijač, ki se skupaj z zadnjimi lučmi globoko zajeda tudi v stransko linijo. Za več prestiža poskrbi še kromana letev preko celotne širine prtljažnih vrat.

 

Testni outlander je bil opremljen s paketom opreme Intense+ (vstopanje in zagon motorja brez ključa, električni pomik vseh stekel, tempomat, ksenonski žarometi, samodejni preklop dnevnih/pozicijskih luči, zatemnjena stekla,vzvratna kamera za pomoč pri parkiranju …), ki sodi v sam vrh ponudbe. To se vidi takoj, ko odpremo vrata vozila.

Prvo pozitivno presenečenje so bile dvobarvna armaturna plošča in svetle tkanine na sedežih in obloge vrat. Priznamo, da smo se že nekoliko naveličali črno-sivih kombinacij, zato nas je črno-bež kombinacija navdušila. Res je nekoliko bolj občutljiva za umazanijo, a prinaša v avto svetlobo in veselje. Po prvem navdušenju je sledilo manjše razočaranje. Sedenje je pač japonsko. To pomeni za naše razmere nekoliko prekratek sedalni del. Ob daljši vožnji je to lahko moteče, pa še težko je poiskati pravi položaj za volanom. Potniki na klopi zadaj bodo bolj navdušeni. Velika zunanjost se namreč odraža tudi v prostorni notranjosti in trije zadaj si ne bodo preveč nagajali s komolci. To pa še ni vse. Outlander ima tudi tretjo vrsto sedežev. Čisto zadaj je prostor za dva. Nad tretjo vrsto se potniki v tem razredu avtomobilov največkrat pritožujejo. Pri outlanderju bo tega manj. Klop v drugi vrsti je namreč pomična, in sicer za neverjetnih 250 mm. To omogoča lahek dostop do zadnjih sedežev ter dovolj prostora za noge potnikov v tako drugi vrsti kot tudi tretji.

Vrnimo se k prednjemu delu. Voznikovo delovno okolje je urejeno in brez nepotrebne velike količine gumbov za upravljanje naprav. Vse kontrole so združene v obvolanskih ročicah in na volanu. Malo manj posrečen je gumb za pregledovanje podatkov potovalnega računalnika, ki se nahaja na levem spodnjem delu armaturne plošče. Prvič ga iščeš, a ko se navadiš … Še ena japonska posebnost. 

Za volanom se nahajata dva velika merilnika, levi za prikaz vrtljajev motorja in desni za prikaz hitrosti. Prikaz je v visoko kontrastni tehniki. Med njima se nahaja zaslon potovalnega računalnika. Na sredini armaturne plošče je barvni zaslon, občutljiv na dotik, premijskega avdiosistema Rockford Fosgate, ki prinaša tudi 710 W ojačevalec in 9 zvočnikov, ter pod njim uravnavanje samodejne dvopodročne klimatske naprave. A bolj kot zvok avdiosistema nas je navdušilo delovanje klimatske naprave. Avto smo vozili v času, ko je poletje dosegalo temperaturne rekorde. Kljub vročini se je notranjost avtomobila ohladila neverjetno hitro, in to na način, ki ni bil moteč za potnike. Ko je bila dosežena želena temperatura, jo je naprava vzdrževala celoten čas vožnje, zato si zasluži čisto petico. Pogrešali smo le še hlajen predal, v katerem bi ohranjali osvežilno temperaturo pijače. Ročica šeststopenjskega menjalnika je rahlo preblizu, a se odkupi s svojo natančnostjo.

 

Za prtljago je v osnovi na voljo 591-litrski prtljažnik, glede na položaj sedežev pa sta skrajnosti med 128 in 1.690 litri. Varnostna oprema je popolna in med drugim obsega aktivni nadzor stabilnosti vozila, ABS z EBD, dvostopenjski varnostni zračni blazini na voznikovi in sovoznikovi strani, stranski varnostni blazini, stranske varnostne zračne zavese v prvi in drugi vrsti, 3-točkovne varnostne pasove spredaj in zadaj in voznikovo kolensko zračno blazino.

 

Testni outlander je poganjal 2,2-litrski motor DI-D. Lahko zapišemo, da gre za dokaj prijazen in odziven motor. Morda je sprva nekoliko preglasen, a začne prijetno presti, ko se ogreje na delovno temperaturo. Gre za Mitsubishijev izdelek, ki zmore 380 NM navora in 110 kW moči.

Tovarniško napovedane porabe goriva nismo dosegli. Povprečje na testu je znašalo 7,6 litra na 100 km. Noga na plinu ni bila najlažja, pa tudi hitrosti so bile blizu dovoljenih, zato smo bili s porabo zadovoljni.

Med vožnjo je avto dokaj nevtralen. Vse do takrat, ko želite preizkusiti njegove skrajne zmogljivosti. Takrat potrebuje "tršo" in spretno roko, saj je nagibanja karoserije za športno vožnjo preveč, pa tudi občutki s ceste preko volana niso najboljši. Štirikolesni pogon, s katerim je bil avto opremljen, je eden boljših. Ponuja tri različne programe: eco, ki v osnovi moč prenaša le na prednji kolesni par, auto, ki samodejno razporeja moč na prednjo in zadnjo os glede na potrebe, in program lock, ki pa je namenjen ekstremnim podlagam in razmeram. Zagotavlja stalni štirikolesni pogon, kjer se 60 % navora prenese na zadnjo os, v zelo zahtevnih razmerah pa se lahko spremeni na celo 70 %. Štirikolesnega pogona se ni braniti. Se pa postavlja vprašanje, ali ga potrebujemo. Za vožnje v urbanih naseljih zagotovo ne. Kolikokrat pa bi tako lepo lakirano vozilo zapeljali na brezpotja, med kamenjem pesek in grmičevje, je pa tudi stvar pametnega razmisleka. Mi nismo imeli srca za to. Morda je pri nakupu odločitev lažja, saj je dvokolesni pogon na voljo le pri bencinsko gnani različici.

 

Za konec. Testni outlander nas je v osnovi navdušil. Ne ravno z obliko, zato pa s prostorno in dobro opremljeno notranjostjo, z motorjem, uporabnostjo in s tehniko. Z veseljem smo se popeljali z njim tako po avtocesti kot manj obljudeni vaški poti. Povsod je deloval odločno in prepričljivo. Outlander je pravi potovalni avto, ki bo zadovoljil potrebe vsakogar, ki od njega ne bo zahteval preveč. Podeljujemo mu 4+.

 

 

MITSUBISHI

OUTLANDER 2,2 DI-D 4WD

Mere (dolžina/širina/višina)

4.655/1.800/1.680 mm

Medosna razdalja

2.670 mm

Motor

2.268 cm3 turbodizel

Menjalnik

6-stopenjski ročni

Moč

110 kW (150 KM) pri 3.500 vrt./min

Navor

380 Nm pri 1.750–2.500 vrt./min

Poraba/CO2

4,7/5,4/6,5 l*/140 g/km

Končna hitrost

200 km/h

Pospešek 0–100 km/h

10,2/ s

Prtljažnik

591 l

Cena

35.570 € (testni)

*izvenmestna/kombinirana/mestna

 

Objavljeno v Auto Bild Slovenija št. 86, 9.8.2013.      

Komentarji

Za komentiranje se moraš prijaviti.
AUTO BILD Slovenija - julij 2017

AUTO BILD Slovenija - julij 2017

V julijski številki preberite!



RSS In Twitter Facebook

© 2011 Salomon d.o.o.

Vse pravice pridržane

¸