Piškotki

Da bi vam lahko nudili popolno uporabniško izkušnjo, uporabljamo "piškotke" (cookies).
Z nadaljnjo uporabo našega portala se strinjate z uporabo piškotkov.

PREIZKUSILI SMO: Renault clio dynamique energy dCi 90

A je športni?

A je športni?

To je bilo najpogostejše vprašanje znancev in mimoidočih, ki so zrli v testni clio. Šminka je bila resnično športno naravnana.

08.07.2014, Gorazd Mavretić | Foto: Nikola Miljković

Clio ostaja že nekaj let najbolj prodajan osebni avto v Sloveniji. Pri Renaultu ga znajo ob pravem času osvežiti, da povpraševanje po njem ne pojenja in da ga konkurenca ne prehiti. Zadnja generacija se je precej odmaknila od svojih predhodnic. Clio v zdajšnji podobi je nov v vseh pogledih. Je nosilec nove zunanje podobe Renaultovih vozil in zastavonoša v prodaji. Na test smo tokrat zapeljali clio z najvišjim paketom opreme in najmočnejšim dizelskim motorjem.

 

Kot že zapisano je bil avto odet v črno barvo z nekaj dodatki v rdeči barvi. Po ceniku je zanje potrebno doplačati 200 €. Ni veliko za velik učinek. Avto je bil res deležen mnogih radovednih pogledov.

 

Novi clio je že v osnovi oblikovan bolj dinamično in tu so oblikovalci zadeli v polno. Velike prednje luči in velik Renaultov znak dajejo prednjemu delu moč in prepričljivost. Linija se nato vzdiguje preko položnega vetrobranskega stekla in dokaj ravne strehe (ugodno za notranjo višino), ki se nato prevesi v širok zadek. Zadek deluje, kot bi ga napihnili, izbokline pa prekinjajo okrasne letve in ozke zadnje luči, ki se zajedajo tudi v stranske boke. Previdnost je potrebna le pri parkiranju ob robnik. Avto je relativno nizek in s prednjim delom lahko hitro zadenemo ob nekoliko višji robnik. Prednji par vrat je dobil klasične kljuke za odpiranje, medtem ko so zadaj kljuke skrite v okviru vrat. Zunanjost clia v celoti prepriča in malo jih je, ki je ne bi sprejeli z odobravanjem.

 

Prepričljiva je tudi notranjost. Armatura je v četrti generacija povsem na novo oblikovana. Pred voznikom je izdatno oprijemljiv volanski obroč, za njim pa dva klasična prikazovalnika vrtljajev in količine goriva, ki ju povezuje ovalen digitalni prikazovalnik hitrosti. Še zanimivejše je oblikovanje sredinskega dela armaturne plošče. Deluje, kot da ne bi bil del celote in je nanjo le nasajen. Pa vendar to ni moteče. Nasprotno, je oblikovalsko prav izvirno. Na tem delu se nahaja velik 7-palčni oziroma 18-centimetrski zaslon na dotik. Izbor vsebin je pester. Od podpore radijskemu sprejemniku do eko strani, ki voznika poduči o stilu njegove vožnje, ter odlične navigacije TomTom. Pod njim so še gumbi za upravljanje zračenja oziroma klimatske naprave. Kot smo pri renaultih že vajeni, so vsa ostala upravljala združena v dveh obvolanskih ročicah. Notranjost testnega clia je bila v celoti plastična. Oblog iz blaga razen na sedežih ni. Plastika ne moti na pogled, pač pa nekoliko na otip, še bolj pa ob vožnji in zapiranju vrat. Zadnja polica je neumorno ustvarjala hrup na vsaki neravnini, neprijetno pa smo bili presenečeni nad glasnim zapiranjem vrat. Vendar to ne poslabša splošnega vtisa, ki ostaja zelo dober. Prej bi rekli, da preseneča, saj smo pri izdelkih te tovarne vajeni večje mehkobe.

 

Prednja sedeža sta izdatno nastavljiva, tudi volan, zato bo tudi nekoliko višji voznik našel dober položaj. Clio je bolj mestni avto kot potovalni, zato na klopi zadaj ni čudežev. Za dva je le pogojno dovolj prostora, trije odrasli pa ne bi ravno uživali. Prtljažnik je s 300 litri prostornine za ta razred velik. Morda še ena malenkost, ki nam je bila zelo všeč. To sta okrogla stranska usmerjevalnika zraka spredaj. Pozdravljamo njuno 360-stopinjsko vrtljivost. Žal bolj redkost kot realnost pri odlikovanju notranjosti.

 

Clio se dobro pelje. K temu pripomore izboljšano podvozje, ki omogoča hitrejšo in dinamično vožnjo. Tudi pri hitri vožnji skozi ovinek se avto dobro drži smeri in ne potrebuje veliko posegov voznika. Vse pa seveda ima svoje meje. Hitrost in dinamika sta seveda bolj odvisna od pogonskega sklopa kot od podvozja. Testni clio je bil opremljen z dizelskim motorjem dCi 90 s start&stop sistemom. Gre za 1,5-litrski agregat s 66 kW moči in 220 Nm navora. S tem motorjem avto kljub videzu ni bil ravno poskočen. Se pa zato motor odkupi s porabo goriva. Na našem testu, na katerem smo prevozili skoraj 800 km po zelo različnih podlagah in cestah, je potovalni računalnik pokazal porabo 4,6 litra na 100 km. S tem podatkom se nam je testni clio še bolj priljubil. Pozabili smo na to, da do 100 km/h potrebuje skoraj 12 sekund, da je največja hitrost 178 km/h in da pri pospeških in prehitevanju zahteva nekoliko težjo nogo in več metrov. Prenos moči poteka preko 5-stopenjskega ročnega menjalnika. Šesto prestavo smo ves čas testa res nekoliko pogrešali, a verjetno je bila to zgolj navada, saj nas je avto s porabo prepričal, da je ne potrebuje.

 

Clio bo v svoji novi podobi zagotovo prepričal tudi marsikaterega kupca, ki v preteklosti ni posegal po vozilih te znamke. Ima vse, kar imajo veliki, pa tudi kakšen adut več. To so cena, atraktivna podoba in varčnost. Aduti, ki v današnjem času štejejo vse več. Lahko zapišemo, da je to avto za različne vrste kupcev; od mladih fantov, ki bi za videz avtomobila, kot ga ima novi clio, porabili dneve in dneve pri domači predelavi, do deklet in tudi starejših, ki si želijo všečen avto, ki bo privabljal poglede.

 

Renault clio dinamique energy dCi 90 je na voljo za 16.290 €. Testni je imel še dodatno opremo v skupni vrednosti 1.200 €: naslon za roke z odlagalnim mestom, kovinsko barvo, 16-palčna platišča iz lahke litine v črni barvi z diamantnim leskom, notranje okrasne elemente v rdeči barvi z visokim sijajem, paket LOOK (zunanji ogledali, stranski letvici in obloga zadnjega odbijača v črni barvi z visokim sijajem ter del stranske letvice, prednji okrasni letvici in letvica na zadnjih vratih v rdeči barvi) ter kartografijo Evrope.

 

Renault Clio dCi 90 start&stop 

Mere (dolžina/širina/višina)

4.062/1.732/1.448 mm

Medosna razdalja

2.589  mm

Motor

1.461 cm3 dizel

Menjalnik

5-stopenjski ročni

Moč

66 kW (90 KM) pri 4.000 vrt./min

Navor

220 Nm pri 1.750 vrt./min

Poraba*/CO2

3,2/4,0/3,4 l/100 km*/90 g/km

Povprečna poraba na testu

4,6 l/100 km

Končna hitrost

178 km/h

Pospešek 0–100 km/h

11,7/ s

Prtljažnik

300 l

Cena

17.490 € (testni)

* Izvenmestna/mestna/kombinirana

 

Objavljeno v Auto Bild Slovenija št. 89.

Komentarji

Za komentiranje se moraš prijaviti.
AUTO BILD Slovenija - julij 2017

AUTO BILD Slovenija - julij 2017

V julijski številki preberite!



RSS In Twitter Facebook

© 2011 Salomon d.o.o.

Vse pravice pridržane

¸