Piškotki

Da bi vam lahko nudili popolno uporabniško izkušnjo, uporabljamo "piškotke" (cookies).
Z nadaljnjo uporabo našega portala se strinjate z uporabo piškotkov.

PREIZKUSILI SMO: Renault clio GT

Mali dirkač

Mali dirkač

Je nekaj med običajnim in resnično navitim cliom z oznako RS.

15.09.2014, Gorazd Mavretič | Foto: Nikola Miljković

V roke smo dobili ključe sinje modrega clia GT. Za športni pridih zunanjosti so poskrbeli srebrni dodatki. GT se sedaj vsaj na zunaj ne razlikuje več toliko od običajne različice. Novi clio je namreč že v osnovi zelo dinamično in ‒ če hočete ‒ športno oblikovan. Vmesna športna verzija torej ne potrebuje veliko sprememb. Novi clio ni več na voljo v trivratni izvedbi, tako je tudi ta športnik družinsko petvraten. Ker so oblikovalci kljuke zadnjih vrat skrili v rob vrat, to ni moteče. Na prvi pogled bi skoraj stavili, da ima clio le troje vrat. Kakorkoli, dodaten par vrat pripomore k lažjemu dostopu do zadnje klopi in zakaj ne bi tudi športnik bil družini prijazen. Srebrnina, ne sicer žlahtna, se pojavlja na prednjem delu, kjer obroblja dnevne LED-luči, in na spodnjem delu zadnjega odbijača. Srebrna so tudi ohišja zunanjih vzvratnih ogledal. Da bi bil videz še atraktivnejši, so pri Renaultu poskrbeli z zares ličnimi petkrakimi platišči. In to je tudi vse, kar se športne zunanjosti tiče. Ko odprete vrata, morda sledi nekaj razočaranja, saj na prvi pogled športnih dodatkov ni videti. Prednji sedeži so nekoliko trši in bolj školjkasti, volan je razveseljivo odebeljen in na armaturi pred sopotnikom je napis Renault sport. Da se ve. Za ročico menjalnika se nahaja magični gumb z napisom RS. To obeta, a o tem nekoliko kasneje.

 

Še vedno bi se radi malo pomudili pri sami notranjosti. Novo oblikovanje notranjosti clia nam je všeč. Avto je postal zrelejši in tudi elegantnejši. Šport in eleganca gresta nekako z roko v roki. Tudi gospodje, ki v službi nosimo kravato, si popoldne radi privoščimo nekaj sproščanja adrenalina. Všeč nam je osrednji del armature, ki je narejen iz gladke brušene plastike. Malo se je bojiš otipavati, a kmalu ugotoviš, da se prstni odtisi niti ne poznajo. Na tem delu se nahaja velik zaslon, občutljiv na dotik, sistema R-link, ki vozniku vseskozi ponuja obilo informacij. Bodisi o tem, kje se vozi oziroma kje naj vozi (navigacija), katero radijsko postajo posluša, kako delujejo sistemi ... Pravi informacijski center v malem. Pod njim stikala za upravljanje samodejne klimatske naprave. Ta nas je nekoliko razočarala. Domnevamo, da je šlo za manjšo okvaro, saj v drugih Renaultovih modelih te težave nismo imeli.

 

V času testa je bilo dokaj deževno in relativno hladno. To je povzročilo, da so se stekla v notranjosti rosila, kar za klimatsko napravo ne bi smel biti problem. A v tem avtu je bil. Za dobro vidljivost je bilo potrebno izklopiti avtomatiko in vključiti ročno nastavljanje zračenja. Vsekakor nepričakovano, a verjetno res le posledica nepravilnega delovanja. Grajamo tudi neosvetljen predal pred sovoznikom. V temi tam res težko kaj najdeš. Tu se naše graje tudi končajo. Morda omenimo le še to, da ima clio GT na zadnjih kolesih zavorne bobne. Za avto tega kova bi bili diski primernejši. Sicer pa je oprema dokaj bogata.

Za osnovno ceno dobite samodejno klimatsko napravo, kartico Renault za prostoročno upravljanje, senzor za dež, sistem Renault bass reflex, multimedijski sistem R-link s 7-palčnim zaslonom na dotik, MP3, bluetooth, USB, kartografijo Evrope, potovalni računalnik, tempomat in omejevalnik hitrosti, športno podvozje, posebne merilnike Renault sport, športna prednja sedeža. Testnemu cliu je bil dodan sistem za pomoč pri vzvratnem parkiranju z vzvratno kamero (nahaja se na vratih prtljažnika v sredini Renalutovega romba). Če dodamo še zadnji spojler RS in posebno kovinsko barvo, je treba k osnovni ceni primakniti še dober tisočak evrov.

 

Notranjost clia ponuja dovolj prostora za štiri. Res je, da je avto registriran za pet, a zadaj bosta udobno sedela le dva odrasla. Problem je tudi namestitev treh otroških sedežev. Prostornina prtljažnika znaša 300 litrov in torej ni prav nič čudežna. Zadnjo klop je mogoče podreti in potem dobimo 1.146 litrov prostora, a takšnega povečanja se večina ne bo lotila. Clio tudi po prenovi ostaja mestni avtomobil, ki pa z nekaj dobre volje potnikov in ne preveč prtljage lahko postane tudi potovalni avto. Voznikovo okolje je očem in otipu prijazno. Učinkovita je kombinacija analognih in digitalnih prikazovalnikov, obvolanski ročici sta prijetno kratki ter mehki in natančni za upravljane. Kot smo že zapisali, je volan v verziji GT odebeljen in zato prijeten na otip, za njim pa sta tudi ročici za ročno, še bolj športno pretikanje prestav. Športni sta tudi stopalki.

 

Toliko o videzu. Kaj pa tehnika? Clio GT ima glede na običajnega 40 % trše nastavljeno blaženje ter gumb (oznaka RS) za vklop športnega načina vožnje. Športni način je seveda primeren za relacijske vožnje, medtem ko ga je v mestu bolje izklopiti. Športnost pomeni tudi potratnost. Če je v običajnem delovanju povprečna poraba (podatek s potovalnega računalnika) okoli 5,8 litra na 100 km, se v športnem načinu vožnje dvigne preko 8 litrov. Razumljivo, vsaka zabava nekaj stane.

Pod motornim pokrovom clia GT se nahaja 1,2-litrski bencinski turbomotor z direktnim vbrizgavanjem in s spremenljivim delovanjem ventilov, ki ponuja 88 kW (120 KM) moči in 190 Nm navora. Prenos moči je speljan preko mehanskega 6-stopenjskega samodejnega menjalnika z dvema sklopkama EDC (Efficient Dual Clutch) nemškega proizvajalca Getrag. Kot je običajno pri menjalniku z dvema sklopkama, sta na voljo dva načina delovanja ‒ popolnoma samodejni ali ročni z ročico menjalnika oziroma obvolanskima ročicama. Pritisk na gumb RS povzroči, da začne menjalnik EDC menjati v višjih vrtljajih, zvok postane močnejši. Za pravi športni občutek priporočamo preklop v ročni način prestavljanja. Ta bo zagotovil dovolj dinamike. Ostaja pa nekoliko moteča avtomatika (te pri GT ni mogoče v celoti izključiti), ki po našem mnenju nekoliko prehitro prestavlja iz druge v prvo prestavo, ko vozimo pri nizki hitrosti. Vožnja s cliom GT je prijetna kljub trši nastavitvi blaženja, volan je dokaj neposreden, varnostni sistemi pa poskrbijo za blaženje morebitnih voznikovih napak.

 

Renault je še enkrat več pametno zastavil modelno linijo clia, saj zadosti vsem okusom. Ponuja namreč tako povsem prijetno in varčno mestno vozilo kot tudi športno naravnano. Zato tudi ni nič čudnega, da clio ostaja eden najbolj prodajanih Renaultovih modelov.

 

 

 

Renault
 Clio GT
Mere (D/Š/V)  4.063/1.732/1.488 mm
Medosna razdalja  2.589 mm
Motor  1197 cm3, bencin
Menjalnik
6-stopenjski, EDC
Moč  88 kW (120 KM) pri 4.900 vrt./min
Navor  190 Nm pri 2.000 vrt./min
Poraba*/CO2  4,4/6,5/5,2 l/100 km / 127 g/km
Povprečna poraba na testu  7,3 l/100 km
Končna hitrost  199 km/h
0-100 km/h 9,9 s
Prtljažnik  300-1.146 l
Cena testnega vozila 19.560,00 EUR

*izvenmestna/mestna/kombinirana

Komentarji

Za komentiranje se moraš prijaviti.
AUTO BILD Slovenija avtodom

AUTO BILD Slovenija avtodom

Posebna izdaja izide 10. aprila!



RSS In Twitter Facebook

© 2011 Salomon d.o.o.

Vse pravice pridržane

¸