Piškotki

Da bi vam lahko nudili popolno uporabniško izkušnjo, uporabljamo "piškotke" (cookies).
Z nadaljnjo uporabo našega portala se strinjate z uporabo piškotkov.

PREIZKUSILI SMO: Mazda3 120G Challenge

Uporabna limuzina po ugodni ceni

Uporabna limuzina po ugodni ceni

Na test smo dobili mazdo z najmočnejšim bencinskim motorjem in z osnovnim paketom opreme Challenge. Tak avto lahko domov odpeljete za malo več kot 17 tisočakov.

14.07.2015, Gorazd Mavretič | Foto: Nikola Miljković

Za limuzino, ki nudi udobje petim potnikom in njihovi prtljagi, odšteti le nekaj več kot 17.000 evrov je zagotovo ugoden nakup. A mnogi se ob spoznanju, da gre za osnovni paket opreme, malo zmrdujejo, saj pričakujejo bolj malo opreme. No, če bi šlo za avto iz zahodnega dela Evrope, bi morda res bilo tako. A v primeru, ko gre za izdelek z Daljnega vzhoda, je zgodba povsem drugačna.

 

Paket opreme Challenge namreč sploh ni skromen. Spisek opreme je skoraj neskončen; naj povzamemo le nekaj najbolj bistvenih elementov, ki si jih danes vsak želi v svojem avtomobilu. Takšna mazda 3 je opremljena z avdiosistemom z radijem, USB- in AUX-priklopom ter CD/MP3-predvajalnikom in šestimi zvočniki ter krmilniki na volanu, 7-palčnim barvnim zaslonom na dotik, večfunkcijskim nadzornim sistemom z vrtljivim gumbom (HMI), ki se nahaja na sredini med prednjima sedežema, nastavitvijo nagiba in globine volana, osvetlitvijo sovoznikovega predala in prtljažnika, potovalnim računalnikom, prikazom zunanje temperature, sredinskim naslonom za roke na zadnjih sedežih, deljivo zadnjo klopjo v razmerju 60:40 in vzvratnim ogledalom s samodejno zatemnitvijo.

V paketu so tudi sistem Bluetooth za prostoročno telefoniranje, centralno daljinsko zaklepanje in električni pomik prednjih in zadnjih stekel, tempomat, samodejna dvopodročna klimatska naprava in tehnologija i-stop. Pa se tu seznam opreme še ne konča. Res bogat izbor za povsem osnovni paket.

 

Pri Mazdi niso varčevali niti pri varnostni opremi, ki pomaga vozniku oziroma varuje potnike pred nevšečnostmi. V opremi je elektronski sistem za nadzor nad stabilnostjo s sistemom za preprečevanje zdrsa pogonskih koles, pomoč pri speljevanju v strmini, opomnik varnostnega pasu z zvočnim opozorilom, protiblokirni zavorni sistem (ABS) s sistemom za elektronsko porazdelitev zavorne sile (EBD) in pomočjo pri zaviranju v sili (EBA), signaliziranje ustavitve v sili (ESS), sistem za izogibanje trku (SCBS – Smart City Brake Support). Tudi ta seznam se še nadaljuje, izpostavili smo le najnaprednejše. Skyactive tehnologija je Mazdine modele naredila varnejše in karoserijo še trdnejšo.

Zato lahko mirno zapišemo, da je vožnja z mazdo varna. Seveda je še vedno potrebno upoštevati faktor voznika oz. razmer, a Mazdini sistemi poskrbijo, da marsikatera napaka ne bo usodna. Limuzina ali hatchback – večna dilema.

 

Prii mazdi morda nekoliko bolj prisegamo na limuzino, saj je po našem mnenju elegantnejša in večja, kot se zdi. Da ji prav nič ne škodi velika podobnost z večjo mazdo 6, tudi ni nepomembno. Zunanja dolžina in izredno uspelo športno oblikovanje to limuzino naredita nekoliko drugačno in ne tako zelo konzervativno, kot so mnoge. Pogosto se namreč zdi, da so zadnji del s prtljažnikom naknadno pritrdili na zadek.

Medosna razdalja meri zavidljivih 2.700 mm, kar je več kot pri prvi generaciji mazde 6. Z večjo dolžino nekaj pridobi potniška kabina, nekaj pa prtljažnik. Prostornina slednjega je v osnovi 419 litrov. S priročnim sistemom za podiranje naslona zadnje klopi iz prtljažnika je še dodatno prilagodljiv.

 

V notranjosti je prostora za pet odraslih potnikov. Kot pri večini modelov je potnik na sredini zadnje klopi sicer nekoliko prikrajšan za vse udobje, a bo vožnjo preživel brez velikih posledic. Prostora za noge in glavo je spredaj in zadaj dovolj, če le ne merite dva metra. Mazda se je pri novih modelih odpovedala neprijetni in dolgočasni trdi plastiki. Večina materialov v notranjosti je mehkih na otip in lahkih za vzdrževanje. Čričkov se tako tudi po nekaj tisoč prevoženih kilometrih ni bati. Moti nas le pravzaprav značilnost vseh japonskih avtomobilov, namreč dolgočasnost notranjega prostora. Japonci najraje uporabijo črno barvo, za osvetlitev merilnikov in prikaz podatkov pa belo barvo. Tako vse deluje v črno-beli kombinaciji. Drži, zadeva je elegantna, a vseeno preveč monotona. Po drugi strani pa črna barva oblog in blaga pomeni lahko vzdrževanje in neobčutljivost. To znajo mnogi ceniti.

 

Položaj voznika za volanom je dober, načeloma tudi ni težav z udobnim položajem sedeža in volana. V mazdi boste zaman iskali veliko število gumbov in stikal. Vse je minimalizirano. Večino zadev upravljate z obvolanskima ročicama, s stikali na volanu in z vrtljivim gumbom med prednjima sedežema, ki mu družbo dela še majhen gumbek, s katerim uravnavamo glasnost radijskega sprejemnika. Zelo priročno in učinkovito. Dvopodročna klimatska naprava je izredno učinkovita in hitro ustvari za potnike ugodno temperaturo.

 

Motor? Atmosferski dvolitrski. Dober, varčen, zmogljiv. Njegovo delovanje je izredno tiho, kar gre pripisati tudi dobri zvočni izolaciji potniške kabine. Čeprav je bencinski, se večinoma vrti med 1.500 in 2.200 vrtljaji, le ko želi voznik nekoliko bolj dinamično vožnjo in močneje pritisne na pedal za plin, bo motor zahrumel tudi z višjimi vrtljaji. V osnovi relativno nizki vrtljaji pomenijo varčno vožnjo. Na koncu testa smo na zaslonu prebrali povprečno porabo 6,9 litra. Ugodno za vožnjo, ki ni bila naklonjena varčevanju. Motor, kot si ga želiš, bi dejali. Dobri pospeški pri relativno nizkih obratih, uglajeno delovanje in varčnost so njegove odlike. Pri tem pa je tudi dovolj živahen, saj mazda3 s tem motorjem z mesta do hitrosti 100 km/h pospeši v času pod devetimi sekundami, pri tem pa se motor obnaša veliko bolje kot motorji s turbinskim polnilnikom.

 

Še vedno jih je veliko, ki bolj zaupajo zahodnjakom. Mazdi3 se svojega vzhodnjaškega porekla ni potrebno sramovati. Japonci so naredili avto, ki tako po kvaliteti, izgledu in zmogljivostih povzroča precej neprespanih noči zahodnim proizvajalcem. Zaznati je ogromen napredek v kvaliteti izdelave, uporabljenih materialih in tudi oblikovanju. Pri tem pa so ceno uspeli zadržati pod 20.000 evri. To je drugi razlog, da konkurenca ne more biti mirna.

 

Mazda3 120G Challenge

motor 4-valjni/vrstni, bencinski * delovna prostornina 1998 cm3 * moč 88 kW (120 KM) * največji navor 210 Nm pri 4.000 vrt./min * 6-stopenjski ročni * D/Š/V 4585x1795x1450 mm* medosna razdalja 2.700 mm * teža 1.280 kg * prtljažnik 419 l * rezervoar za gorivo 51 l * 0–100 km/h v 8,8 s * končna hitrost 198 km/h * EU-kombinirano 5,1 l bencin/100 km * CO2 119 g/km

Cena: od 17.290,00 EUR (14.7.2015)

 

Objavljeno v AUTO BILD Slovenija 101.

Komentarji

Za komentiranje se moraš prijaviti.
AUTO BILD Slovenija - julij 2017

AUTO BILD Slovenija - julij 2017

V julijski številki preberite!



RSS In Twitter Facebook

© 2011 Salomon d.o.o.

Vse pravice pridržane

¸